MikegoesAsia.reismee.nl

Hong Kong , the big city

Men laatste stop voordat ik huiswaarts vlieg Gelukkig zakt de temperatuur hier al tot 26 graden overdag . Oeff eindelijk goei wandelweer . Men aankomst in Hongkong en de snelle verbinding naar het centrum zijn al een pluspunt want moet nog op zoek naar appartement van een belgische maat , Kurt Lettani . Hij had me alle info via email doorgestuurd en het vinden was dus geen probleem , wat toch een opgave is in zo'n grote stad bij valavond .

Woow een modern appartement met (tot nu nog) een schitterend uitzicht op de skyline van Hongkong vanuit Kowloon . Dit is echt een topperke . De frigo goegevuld (later wel bijgevuldzelle ) . Eén nadeel daar vlakbij spreken ze weer geen engels dus uiteten in de buurt is weer een heel gedoe . Bahja na een wandelingske kom je wel in iets meer toeristisch gedeelte . Na telefonisch gesprek met huisbaas ga ik wa rusten want morgen een dagje verkennen van de grootstad .

Rond 10h verlaat ik het hotel om de goedkope ferry naar Hongkong Island te nemen , het spijtige is dat het mistige dag ( en de andere dagen ook) blijft . Dus echte mooie skyline foto's zit er dus niet in . Volgend jaar eens terugkomen dan . Maar in de stad zelf valt het veel beter mee om close up foto's van gebouwen te nemen . De Peak is van men bezoeklijst geschrapt want als het mistig is , valt het wa tegen . Dus rondstruinen op een zondag door Hongkong betekent overal Filipijnse kuisvrouwen die picknicken overal waar schaduw is . Zeer funny zicht . Dan gebruik maken van de lange roltrappen die je van midlevels naar Soho brengen .

Het blijft toch vooral een business en winkelstad . Maar die gebouwen zijn zo indrukwekkend . Aan het expogebouw zijn ze volop aan 't versieren voor Asia movie awards en Hongkongfilmfestival . Dan later dag terug naar overkant met ferry . Om daar ook wa de winkelstraten te verkennen . De Tempelstraat met zijn marktjes maar waar qualiteit van fake stuff toch pakken lager ligt dan thailand of Kuala Lumpur .

Next day , bezoek aan een tempel . Normaal dacht ik de Big Buddha te bezoeken maar door het nog steeds mistige weer ben ik niet van plan een bijna 2h durende trip te maken om minder mooie foto's te pakken . next time dan maar . Dus nu Mongkok verkennen en afzakken naar Kowloon rondom Chunking Mansion ( befaamde backpackersgebouw) . Eigenlijk hoopte ik er goedkope resto'kes te vinden maar niet echt dus . Na relaxen in appartement nog wa proberen mee te pikken van de lichtshow aan de skyline maar da valt wa flauw uit door mist .Oke op tijd bed in want ik heb een vroege vlucht naar het koude Finland - brussels .

Zo ik ben nu al terug in Belgie , pff dat tijdsverschil nog steeds niet gewoon .

see u later

michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!